“Szpieg”
Paulo Coelho Działania promujące tytuł

Paulo Coelho to bestsellerowy pisarz znany na całym świecie, ale jego reputacja w Polsce jest problematyczna. Choć nietrudno w naszym kraju o fanów twórczości autora „Alchemika”, wśród młodszej grupy docelowej Coelho jest znany głównie z memów ilustrujących wątpliwe życiowe mądrości wizerunkiem pisarza.

Osoby te przeważnie mają wyrobione zdanie na temat autora, mimo że nie przeczytały nawet jednego zdania z jego książek. Z tego względu zdecydowaliśmy się nie walczyć ze stereotypami i przenieśliśmy środek ciężkości w komunikacji na fascynującą postać Maty Hari – bohaterki „Szpiega” – osadzoną we współczesnym kontekście emancypacji kobiet (kampania w części zbiegła się z czarnym protestem i dyskusją w mediach o wolności kobiet w Polsce).

Co zrobiliśmy:

Strategia Digital Content Druk Identyfikacja

Strategia social media

Jako główną grupę docelową zidentyfikowaliśmy kobiety: nastolatki ceniące sobie w literaturze silne postaci kobiece oraz ich matki, które w młodości czytały słynnego „Alchemika”. Stworzyliśmy fanpage na Facebooku mówiący głosem Maty Hari, który przy minimalnym wsparciu zdobył szybko ponad 3000 fanów.

Konkurs

Przeprowadziliśmy 2 konkursy. W jednym nagrodą była książka autora z dedykacją, a w drugim – wyjazd do Paryża i wieczór w Moulin Rouge. Fotorelacja z wycieczki została opublikowana na Facebooku.

Materiały OOH

Także tu komunikacja została oparta na postaci Maty Hari, której towarzyszyły cytaty mówiące o poszukiwaniu tożsamości oraz silnej postawie kobiecej wobec świata.

 
 
Zapraszamy na polską stronę Autora

http://paulocoelho.pl/coelho/index.html